W Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) znajdziesz informacje na temat danych medycznych swoich i bliskich, którzy udostępnią Ci konto. IKP jest łatwe i szybkie w obsłudze.


Jakie informacje znajdziesz w IKP?

Warto założyć konto w IKP, bo dzięki niemu będziesz mieć dostęp do indywidualnych informacji na temat:

  • miejsc, w których możesz się leczyć
  • świadczeń (wraz z kwotami), których udzielono Ci w ramach NFZ
  • prawa do świadczeń opieki zdrowotnej – czy je masz i na jakiej podstawie
  • wyrobów medycznych i leków (wraz z wysokością refundacji), które były Tobie zlecone
  • upoważnień do dokumentacji medycznej, które przekazujesz swoim bliskim
  • zgód na świadczenia zdrowotne, które wyrażasz
  • zaświadczeń lekarskich w czasie choroby i macierzyństwa, które wystawili Ci lekarze
  • wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne, którą płacisz
  • e-recept, e-skierowań, e-zwolnień, które wystawiają Ci lekarze.

 

Co zrobisz dzięki IKP?

IKP prócz oferty informacyjnej daje też możliwość załatwienia różnych spraw, np.:

  • otrzymasz recepty na leki bez konieczności wizyty u lekarza, jeśli kontynuujesz leczenie
  • otrzymasz recepty od pielęgniarki lub położnej – zarówno po tradycyjnej wizycie, jak i po konsultacji telemedycznej (na odległość)
  • złożysz wniosek o kartę EKUZ
  • upoważnisz inną osobę do dostępu do Twoich danych medycznych lub informacji o stanie Twojego zdrowia.

 

Jak zalogujesz się do IKP?

  1. Wejdź na www.pacjent.gov.pl.
  2. Wybierz jeden ze sposobów logowania.
  • za pomocą profilu zaufanego (tutaj możesz założyć profil zaufany)
  • za pomocą e-dowodu (tutaj dowiesz się więcej o e-dowodzie).

 

Gdzie dowiesz się więcej na temat IKP?

Informacji w sprawie IKP udzielają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta Zadzwoń na numer: 800 190 590.